Türkiye nüfusunun yaklaşık %26'sını oluşturan 0-14 yaş grubu, son yıllarda pazarlamacıların ve reklamcıların dikkatini çekmiş olmalı ki onlara yönelik pazarlama faaliyetlerinde çok önemli bir artış gözleniyor. Günümüz çocuklarının marka bağımlılığı, alışveriş yama özgürlüklerinin artması, ailelerin satın alma kararlarında etkili olmaları çocuklara yönetik ürün pazarlamaların büyümesine yol açıyor. Bu pazara ait reklamlar, tüketicilerin ilgilendikleri ürünleri tanımlarını sağlıyor, üretici ve tüketici arasında köprü kuruyor. Ancak, özellikle, gereksiz ürünlerin alınmasını teşvik ettiği, çoğu zaman yanlış ve yanıltıcı bilgi verdiği için eleştiriliyor. Ailelerin çocuklara yönelik reklamların etkileri konusunda endişeleri de en son on yılda önemli ölçüde etmış bulunuyor. Bilişsel ve sosyal gelişimlerini tamamlamadıklarından, reklamı yapılan ürünleri almanın onlar için tek mutluluk kaynağı haline gelme düşüncesi, tartışmaların odak noktasını oluşturuyor. Bu nedenle ülkemizin de dahil olduğu ülkelerde reklamların çocuklara olan etkisiyle ilgili birçok yasa bulunuyor. Bu nedenle ülkemizin de dahil olduğu ülkelerde reklamların çocuklara olan etkisiyle ilgili bir çok yasa bulunuyor. Türkiye'de reklamlar kimi kurumlar tarafından denetleniyor ve çocuklar reklamların olumsuz etkilerinden korunmaya çalışıyor.
GÜNÜMÜZ ÇOCUKLARI NEDEN MARKA BAĞIMLISI?
Türkiye nüfusunun yaklaşık %26'sını oluşturan 0-14 yaş grubu, son yıllarda pazarlamacıların ve reklamcıların dikkatini çekmiş olmalı ki onlara yönelik pazarlama faaliyetlerinde çok önemli bir artış gözleniyor. Günümüz çocuklarının marka bağımlılığı, alışveriş yama özgürlüklerinin artması, ailelerin satın alma kararlarında etkili olmaları çocuklara yönetik ürün pazarlamaların büyümesine yol açıyor. Bu pazara ait reklamlar, tüketicilerin ilgilendikleri ürünleri tanımlarını sağlıyor, üretici ve tüketici arasında köprü kuruyor. Ancak, özellikle, gereksiz ürünlerin alınmasını teşvik ettiği, çoğu zaman yanlış ve yanıltıcı bilgi verdiği için eleştiriliyor. Ailelerin çocuklara yönelik reklamların etkileri konusunda endişeleri de en son on yılda önemli ölçüde etmış bulunuyor. Bilişsel ve sosyal gelişimlerini tamamlamadıklarından, reklamı yapılan ürünleri almanın onlar için tek mutluluk kaynağı haline gelme düşüncesi, tartışmaların odak noktasını oluşturuyor. Bu nedenle ülkemizin de dahil olduğu ülkelerde reklamların çocuklara olan etkisiyle ilgili birçok yasa bulunuyor. Bu nedenle ülkemizin de dahil olduğu ülkelerde reklamların çocuklara olan etkisiyle ilgili bir çok yasa bulunuyor. Türkiye'de reklamlar kimi kurumlar tarafından denetleniyor ve çocuklar reklamların olumsuz etkilerinden korunmaya çalışıyor.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder